Home » Club info » FAQ's

FAQ'S

 

energie gezond beweging groepslessen afvallen fit Waddinxveen club sportschool fitness goedkoop sport buiten

Vind hier het antwoord op je vraag!

 

Gaat de les (buiten) altijd door?

Ja, bij ons is het regel; als er één (sporter) is, gaat de les door. Ook als het regent of waait. Enkel bij noodweer of onweer kán de les worden geannuleerd. Mocht dit voorkomen, dan communiceren wij dit uiterlijk 30 minuten vóór aanvang van de les, via pushbericht en email.

Hoe kan ik lid worden?

Je kunt je online inschrijven. Hoe dit werkt lees je hier. Wil je lid worden, maar heb je (even) geen internet ter beschikking? Bel ons, dan plannen we een afspraak.

Hoe oud moet je zijn om bij Sportclub Outside te kunnen sporten?

De minimum leeftijd is dezelfde leeftijd als waarop je zelfstandig een lidmaatschap mag afsluiten; 18 jaar. Bij de online inschrijving wordt er gevraagd naar de geboortedatum en bij het intakegesprek kunnen we om een bewijs van identificatie vragen ter controle van de leeftijd op het moment van inschrijven.

Hoe kan het dat jullie zo goedkoop zijn?

Wij hebben (om enkele voorbeelden te noemen) geen fitnessapparaten, geen douches en geen pand-, gas- of energiekosten. Hier betaal je dus ook niet voor. Je betaalt bij ons puur voor professionele sportlessen!

Ontvang ik een fysieke clubpas?

Nee, je ontvangt van ons geen fysieke pas. Dit i.v.m. ons klimaatneutrale karakter. Dit is dan ook de reden waarom je jezelf altijd via onze Fitmanager app dient aan te melden voor lessen of overige activiteiten. We mogen als je komt sporten ook altijd vragen om je legitimatie.

Zijn alle (personal) trainers gecertificeerd?

Ja, al onze (personal) trainers zijn voorzien van een gedegen opleiding (Sportacademie of Sport & Bewegen) met daarbij de nodige certificaten voor specifieke groepslessen, fitness, voeding en personal training. Daarnaast streven we naar collega's met tenminste 3 jaar werkervaring.

Kan ik mijn waardevolle spullen in bewaring afgeven voor de les?

In eerste instantie willen we je adviseren, met zo min mogelijk spullen naar de sportles te komen. Kleine eigendommen, zoals telefoon, portemonnee of sleutels, kun je voor aanvang van de les bij ons afgeven en aan het einde van de les weer komen ophalen, maar gebruik hiervan is voor eigen risico.

Wordt een lidmaatschap met een jaar verlengd?

Nee, onze abonnementen worden (na 3 of 12 maanden) per maand verlengd. Enkel als je kiest voor ons abonnement 'JAAR+ / betaling in één keer', dan wordt er na afloop van dat jaar opnieuw voor een jaar verlengd en betaald. Bij opzegging (na het eerste jaar) zal het teveel betaalde lidmaatschapsgeld, voor zover van toepassing, naar rato worden geretourneerd. Eén week vóór afloop van het jaar, ontvang je van ons hierover een bericht.

Waarom betaal ik de eenmalige startkosten?

Deze kosten betaal je voor het intakegesprek met één van onze trainers. Tijdens dit gesprek leren we je graag iets beter kennen. Bovendien.. om je van de juiste adviezen te voorzien, is het voor ons belangrijk te weten, wie je bent, met welk doel je wilt komen sporten, of er lichamelijke klachten zijn waar we rekening mee kunnen houden, etc.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je kunt jouw gegevens heel eenvoudig wijzigen via onze Fitmanager app. Kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op.

Ik ben een absolute beginner. Is dit wat voor mij?

Jazeker, wij hebben speciale lessen en programma's ook voor de beginnende sporter. We houden rekening met je niveau, je flexibiliteit, je kracht, eventuele lichamelijke klachten en de 'veel gemaakte fouten'.

Is er voldoende parkeergelegenheid?

We hopen i.v.m. ons klimaatneutrale karakter natuurlijk, dat onze leden zoveel mogelijk op de fiets naar onze lessen komen. Maar voor diegene die toch met de auto komen is er in de directe omgeving van onze trainingslocaties meer dan genoeg parkeergelegenheid.

Wat gebeurt er als de maandelijkse lidmaatschapskosten niet kunnen worden afgeschreven?

Wanneer het ons niet lukt om het verschuldigde bedrag te incasseren, dan ontvang je van ons een betalingsverzoek via whatsapp en/of email. Staat het verschuldigde bedrag dan niet binnen 7 dagen op onze rekening, dan sturen wij je opnieuw een betalingsverzoek, maar zullen hier €10,- administratiekosten voor in rekening brengen. Indien ook hier geen gehoor aan gegeven wordt, komen er €40,- aanmaningskosten bij. In een volgend stadium geven wij het uit handen aan een incassobureau en zullen alle eventuele extra kosten verhaald gaan worden.

Heb ik een bedenktijd bij het aangaan van een online lidmaatschap?

Ja, je hebt een bedenktijd van 14 dagen vanaf de datum van inschrijving. Dit is je herroepingsrecht