Home » Club info » Nieuws » Nieuwsbrief 4 - juli 2020

Nieuwsbrief 4 - juli 2020

Gepubliceerd op 15 juli 2020 om 19:25

Vakantierooster

Vanaf zaterdag 18 juli a.s. hanteren we ons vakantierooster. Ook gedurende de zomervakantie kun je dus gewoon lekker blijven sporten! Door vrije dagen en vakantie van Daniëlle en Addy hebben we enkele aanvangstijden gewijzigd. De Every-Body-Fit lessen zullen extra gedifferentieerd worden aangeboden, zodat zowel de beginnende, als de gevorderde sporter op zijn/haar eigen niveau kan blijven sporten. Overigens kun je ook voor personal training nog gewoon bij ons terecht in de vakantie. Een aantal mensen zijn al lekker op vakantie (geweest), maar mocht je nog gaan dan wensen wij je een hele prettige vakantie toe! 

NIEUW per maandag 31 augustus

Vanaf maandag 31 augustus a.s. gaat ons 'normale' sportrooster weer in. Enkele nieuwe lessen en voorwaarden die we per die datum ook direct introduceren zijn;

3 niveau's. De kleur van de les bepaald het niveau van de lesinhoud. De gele lessen zijn makkelijk/licht, de groene lessen zijn gemiddeld en de zwarte lessen zijn moeilijk/zwaar.

B-Fit. Deze les vervangt de Fit50-les, wat inhoudt dat de les niet meer specifiek voor de 50+-er is. Inhoudelijk lijkt de les op de Every-Body-Fit, waarbij het tempo een stukje lager ligt en de oefeningen vereenvoudigd zijn. 

Start2Run. Hier leer je stapsgewijs 5 kilometer aan een stuk door te lopen. In deze conditionele les is er verder ook voldoende aandacht voor de looptechniek en de kernspieren (core). Wil je graag (ooit) met één van de mud- of obstacle-runs meelopen? Dan raden we je zeker aan om je voor deze les in te schrijven!

Minimaal aantal deelnemers per les. Het minimale aantal deelnemers voor een les verhogen wij van 1 naar 2. Wanneer er dus 2 leden of meer staan ingeschreven voor een les, gaat de les door. Mocht het zo zijn dat je een keer als enige staat ingeschreven, dan kun je natuurlijk altijd nog je vriend(in) of buurman/vrouw meevragen! Hij/zij dient zich alleen even via de gratis proefles aan te melden voor de les.

Aan- en afmelden. Op dit moment kun je jezelf tot 30 minuten vóór de les nog aan- of afmelden. Dit veranderen we naar 60 minuten. Je kunt je vanaf 31-8 dus tot één uur voorafgaand aan de les nog aan- en afmelden.

MUDMASTERS - obstacle run

Zaterdag 26 september doen we als club mee met de 6 km Mudmasters obstacle-run. We starten die dag om 14:30 uur in Biddinghuizen en er zijn nog enkele tickets verkrijgbaar!! Kijk voor een indruk op mudmasters.nl

Zin om deel te nemen? Laat dit ons dan uiterlijk vrijdag 24 juli a.s. weten. Kosten €65,-. Dit is inclusief finishshirt, persoonlijke foto's, drankje bij de finish en eet- en drinkposten op het parcours. 

Vind je jezelf qua lopen nog wat zwak of wil je dit juist (nog meer) verbeteren? Meld jezelf dan aan voor de specifieke loop- en coretraining op vrijdag 4/9, 11/9 en 18/9. Geef je snel op. Het wordt een onvergetelijke dag!

Klacht of blessure?

We herkennen dit allemaal. Het kan erg vervelend zijn en ons leven behoorlijk beïnvloeden. Iets wat we ook allemaal wel weten (en wat blijkt uit onderzoekscijfers) is dat iemand die structureel 2-3 keer per week sport over het algemeen minder last heeft. Minder vaak, minder heftig en minder lang. Genoeg reden dus om het sporten op je prio-lijstje te plaatsen. Waar staat 'sporten' voor jou?? Plan je het sporten om alles heen? Of zie je het nut en de noodzaak in en plan je alles om het sporten heen? 

Om klachten te voorkomen, om je belastbaarheid te vergroten, om je immuunsysteem te versterken, om je hart-longcapaciteit te verbeteren, om je fit en energiek te voelen... Oh ja, en natuurlijk om je persoonlijke doelen te bereiken! Zet sporten in het slapen en eten-rijtje. Je krijgt er zoveel voor terug.

Kamp je op dit moment met een klacht of blessure? Voel je je futloos of zit je in die negatieve spiraal, maar ben je er helemaal klaar mee? Maak dan snel een afspraak. We helpen je met een goed plan op weg!

Vakantietips

Fysieke inspanning is mentale ontspanning!

Een van de redenen waarom sporten zo belangrijk is; het is belangrijk voor lichaam én geest. 

 

Maar wat nu als je straks een paar weken op vakantie bent? Hier volgen vier tips:

  1. Probeer iedere 2-3 uurtjes te eten. Liefst redelijk gelijke porties. Probeer echt te voorkomen dat je langer dan 3 uren niet eet.
  2. Drink wat je normaal ook van plan was (koffie, vers sap, wijntje ;-), maar drink ook bij iedere maaltijd tenminste 1 groot glas water.
  3. Begin met een stevig ontbijt. Die is het belangrijkste van de dag.
  4. Doe iedere dag iets actiefs. Ook al is het maar een half uurtje. 

 

Fijne vakantie! Team Sportclub Outside

Buiten sporten in Waddinxveen, Boskoop, Alphen aan den Rijn, Reeuwijk of Gouda? Lekker buiten bewegen en sporten is gezond! Lessen (groepslessen / sportlessen) hebben we volop bij Sportclub Outside! Wil je voor je gezondheid meer informatie over fitness,

«